Proč 32-bit (x86) systémy nikdy nemohou využít celých 4 GB RAM nebo i více? (Aktualizováno 17.12.2016)

Od doby co existují 64-bit systémy Microsoft Windows, se setkávám s dotazy, proč využívat x64 platformu. Jedním z důvodů, proč byste měli sáhnout po 64-bit systémech je chybějící omezení limitu velikosti paměti. 32-bitové systémy totiž nedokážou poskytnout ani plných 4 GB RAM, ale poskytují něco málo přes 3 GB.

Důvodem tohoto omezení je nutnost zajistit kompatibilitu ovladačů v 32-bit systémech, takže ve výsledku jsou schopny Windows alokovat pouze 3,12 GB operační paměti. Tato zásadní informace by měla zajímat zejména hráče, nebo uživatele aplikací, náročných na využití operační paměti, například při zpracování fotografií ve velkém rozlišení (typicky aplikace Adobe Photoshop).
Continue reading ‘Proč 32-bit (x86) systémy nikdy nemohou využít celých 4 GB RAM nebo i více? (Aktualizováno 17.12.2016)’

Microsoft DirectX 9.0c Redistributable ke stažení

Pokud hrajete hry, potřebujete aktualizovat DirectX. I když se většina novinek předhání v tom jaké nejnovější grafické efekty používají, fakt je v tom že se neobejdou taktéž s DirectX verze 9. Většina her je totiž postaveno tak, že nové funkce jsou v nových DirectX, ale zavedené funkce jsou k dispozici ve staré verzi DirectX 9.0c, které jsou standardem a základní vývojářskou platformou.

Continue reading ‘Microsoft DirectX 9.0c Redistributable ke stažení’

Kde získat kumulativní aktualizace (cumulative rollup) pro Windows a Windows Server? S pomocí Microsoft Update Catalog (ProTIP) (aktualizováno)

Microsoft má mnoho variant aktualizací, které mohou být různě pojmenovány a mít jinou filozofii vydávání a dostupnosti. Existují tedy, některé aktualizace, které nezískáte běžně skrze službu Windows Update/Microsoft Update. Některé aktualizace získáte jen skrze Microsoft Update Catalog.

Continue reading ‘Kde získat kumulativní aktualizace (cumulative rollup) pro Windows a Windows Server? S pomocí Microsoft Update Catalog (ProTIP) (aktualizováno)’