Windows 10: Jak upravit USB flash disk s instalací Windows aby nevyžadovaly stisk klávesy

Instalujete Windows z USB flash disku a otravuje vás nutnost stisku
klávesy pro spuštění instalace? Nebo máte nekompatibilní klávesnici,
která v této fázi běhu instalace nereaguje na stisky kláves? Stačí
jednoduchá úprava a instalace se po výběru USB flash disku spustí ihned bez
ptaní 😉
Continue reading ‘Windows 10: Jak upravit USB flash disk s instalací Windows aby nevyžadovaly stisk klávesy’

Proč 32-bit (x86) systémy nikdy nemohou využít celých 4 GB RAM nebo i více? (Aktualizováno 17.12.2016)

Od doby co existují 64-bit systémy Microsoft Windows, se setkávám
s dotazy, proč využívat x64 platformu. Jedním z důvodů, proč byste
měli sáhnout po 64-bit systémech je chybějící omezení limitu velikosti
paměti. 32-bitové systémy totiž nedokážou poskytnout ani plných 4 GB
RAM, ale poskytují něco málo přes 3 GB.

Důvodem tohoto omezení je nutnost zajistit kompatibilitu ovladačů
v 32-bit systémech, takže ve výsledku jsou schopny Windows alokovat pouze
3,12 GB operační paměti. Tato zásadní informace by měla zajímat zejména
hráče, nebo uživatele aplikací, náročných na využití operační
paměti, například při zpracování fotografií ve velkém rozlišení
(typicky aplikace Adobe Photoshop).  Continue reading ‘Proč 32-bit (x86) systémy nikdy nemohou využít celých 4 GB RAM nebo i více? (Aktualizováno 17.12.2016)’

Microsoft DirectX 9.0c Redistributable ke stažení

Pokud hrajete hry, potřebujete aktualizovat DirectX. I když se většina
novinek předhání v tom jaké nejnovější grafické efekty používají,
fakt je v tom že se neobejdou taktéž s DirectX verze 9. Většina her je
totiž postaveno tak, že nové funkce jsou v nových DirectX, ale zavedené
funkce jsou k dispozici ve staré verzi DirectX 9.0c, které jsou standardem a
základní vývojářskou platformou.


Continue reading ‘Microsoft DirectX 9.0c Redistributable ke stažení’