Praktické zkušenosti s Atlassian JIRA a Confluence (aktualizováno)

S Aplikací JIRA pracuji od dubna 2014, a od července 2014 na vlastních
projektech. S Confluencí mám také praktické zkušenosti od dubna 2014 a na
vlastních projektech jsem ji začal používat od února 2015. Jaké jsou tedy
mé zkušenosti a postřehy z praktického používání?


JIRA Cloud

atlassian-jira

Klady

  • Asi nejlepší nástroj pro řízení projektů.
  • Podpora API (REST API). Lze automatizovat (ověřeno v praxi).
  • Možnost zpřístupnit individuální projekty veřejně do internetu
    (anonymní přístup).
  • Perfektní provázání s Confluencí.
  • Možnost vytvářet screenshoty a nahrávat je skrze aplikaci
    Greenshot.

Zápory, chyby a nedostatky

  • Nemožnost změny URL na vlastní doménu.
  • Omezení označení projektu.
  • Potíže s propojením s Exchange Server pro příjem a odesílání
    emailu.
  • Součástí JIRA není alespoň základní feature pro řízení
    projektu agilním způsobem. Je nutné přikoupit JIRA Agile.
     Nově od
    verze JIRA 7 byla zavedena verze JIRA Software, která v sobě automaticky
    obsahuje podporu metodik agilního řízení projektů, včetně Dashboardu a
    Sprintů.
  • Významné množství pluginů není pro JIRA Cloud k dispozici.
  • Některým kolegům vadí, že chodí mailové notifikace o kdejakém
    „prdu“, například i o pouhé změně textu v podobně přidání
    čárky. Aplikace neumí nějak rozlišovat a upozorňovat o jen důležitých
    informacích.
  • Zdá se, že některé exporty do formátu Microsoft Excel, nejsou
    skutečné exporty dat do nativního formátu Microsoft Office, ale ve
    skutečnosti se jedná o export do HTML souboru s příponou XLS. Viz 4 roky
    nevyřízený support ticket JRA-27567
    .

Confluence Cloud

atlassian-confluence

Klady

  • Možnost zpřístupnit individuální projekty veřejně do internetu
    (anonymní přístup).
  • Perfektní provázání s JIRA.

Zápory, chyby a nedostatky

  • Nemožnost změny URL na vlastní doménu.
  • Nejtrapnější vlastnost: Nemožnost v rámci space použít stejný
    název článku. Pokud v nějaké struktuře v dokumentaci použijete název
    System Requirements, a tentýž název chcete použít u třeba jednodušší
    verze téhož produktu, máte smůlu. Pro každý článek musíte v rámci
    jednoho space použít unikátní název.
  • Pokud chcete primárně pracovat na dokumentech připravených k tisku,
    včetně složitějších funkcí/vlastností, Confluence pro vás
    pravděpodobně není vhodná.
  • Odkazy na vnitřní části dokumentu jsou řešeny s pomocí kotvy (Anchor). Pro běžného uživatele je bohužel
    vnitřní odkaz řešen neintuitivně. Je nutné vytvořit kotvu a následně
    odkaz na kotvu.
  • Vygenerované PDF nepodporuje češtinu. Řešením je export do dokumentu
    ve formátu Microsoft Word a následně nové uložení do PDF například
    ve Wordu.
  • Chybí dotazníky/for­muláře. Například dotazník zda byl příspěvek
    užitečný je k dispozici pouze v podobě placeného pluginu (10 USD/10
    users).
  • Co Confluence neumí: vlastnosti pro tisk (záhlaví, zápatí, poznámky
    pod čarou); víceúrovňové seznamy jejichž součástí jsou nadpisy.

Zkušenosti s podporou Atlassian

  1. Po delší době práce s některými projekty, jsem potřeboval provést
    exporty ticketů abych s nimi mohl pracovat přehledněji v Excelu. JIRA
    nabízí export do HTML a XLS. Pak jsem s překvapením zjistil, že export do
    Excelu je fiktivní … nejedná se o skutečný export dat do nativního
    formátu Microsoft Office, ale o export do HTML souboru, který má příponu
    souboru XLS. Zkušenost se supportem byl takový zvlášní, buď to bylo mou
    angličtinou, nebo neochotou, či neznalostí na straně supportu. Snaha
    vysvětlit že export dat není nativní ale fiktivní se nesetkala
    s pochopením. V podstatě jsem byl odpálkován s tím, že sice možná
    formát dat není nativní, ale soubor otevřít v Excelu jde … Moc vysokou
    prioritu tento problém u nich nemá, viz 4 roky
    nevyřízený support ticket JRA-27567
    . Správnou připomínkou
    v komentářích je, že uživatelé s velmi vysokou úrovní zabezpečení
    Microsoft Office si takovýto „sešit Excelu“ neotevřou. Jinak ale mohu
    říci, že podpora byla rychlá a i rychle reagovala na moje připomínky.
    Uvidíme příště.

Poznámky k aktualizaci článku

28.3.2016: Podpora agilního řízení projektů je již zahrnuta v JIRA
Software a JIRA Core; Přidána zkušenost s technickou podporou.

0 Responses to “Praktické zkušenosti s Atlassian JIRA a Confluence (aktualizováno)”


Comments are currently closed.

%d blogerům se to líbí: