Praktické zkušenosti s Atlassian JIRA a Confluence (aktualizováno)

S Aplikací JIRA pracuji od dubna 2014, a od července 2014 na vlastních projektech. S Confluencí mám také praktické zkušenosti od dubna 2014 a na vlastních projektech jsem ji začal používat od února 2015. Jaké jsou tedy mé zkušenosti a postřehy z praktického používání?

JIRA Cloud

atlassian-jira

Klady

  • Asi nejlepší nástroj pro řízení projektů.
  • Podpora API (REST API). Lze automatizovat (ověřeno v praxi).
  • Možnost zpřístupnit individuální projekty veřejně do internetu (anonymní přístup).
  • Perfektní provázání s Confluencí.
  • Možnost vytvářet screenshoty a nahrávat je skrze aplikaci Greenshot.

Zápory, chyby a nedostatky

  • Nemožnost změny URL na vlastní doménu.
  • Omezení označení projektu.
  • Potíže s propojením s Exchange Server pro příjem a odesílání emailu.
  • Součástí JIRA není alespoň základní feature pro řízení projektu agilním způsobem. Je nutné přikoupit JIRA Agile. Nově od verze JIRA 7 byla zavedena verze JIRA Software, která v sobě automaticky obsahuje podporu metodik agilního řízení projektů, včetně Dashboardu a Sprintů.
  • Významné množství pluginů není pro JIRA Cloud k dispozici.
  • Některým kolegům vadí, že chodí mailové notifikace o kdejakém „prdu“, například i o pouhé změně textu v podobně přidání čárky. Aplikace neumí nějak rozlišovat a upozorňovat o jen důležitých informacích.
  • Zdá se, že některé exporty do formátu Microsoft Excel, nejsou skutečné exporty dat do nativního formátu Microsoft Office, ale ve skutečnosti se jedná o export do HTML souboru s příponou XLS. Viz 4 roky nevyřízený support ticket JRA-27567.

Confluence Cloud

atlassian-confluence

Klady

  • Možnost zpřístupnit individuální projekty veřejně do internetu (anonymní přístup).
  • Perfektní provázání s JIRA.

Zápory, chyby a nedostatky

  • Nemožnost změny URL na vlastní doménu.
  • Nejtrapnější vlastnost: Nemožnost v rámci space použít stejný název článku. Pokud v nějaké struktuře v dokumentaci použijete název System Requirements, a tentýž název chcete použít u třeba jednodušší verze téhož produktu, máte smůlu. Pro každý článek musíte v rámci jednoho space použít unikátní název.
  • Pokud chcete primárně pracovat na dokumentech připravených k tisku, včetně složitějších funkcí/vlastností, Confluence pro vás pravděpodobně není vhodná.
  • Odkazy na vnitřní části dokumentu jsou řešeny s pomocí kotvy (Anchor). Pro běžného uživatele je bohužel vnitřní odkaz řešen neintuitivně. Je nutné vytvořit kotvu a následně odkaz na kotvu.
  • Vygenerované PDF nepodporuje češtinu. Řešením je export do dokumentu ve formátu Microsoft Word a následně nové uložení do PDF například ve Wordu.
  • Chybí dotazníky/formuláře. Například dotazník zda byl příspěvek užitečný je k dispozici pouze v podobě placeného pluginu (10 USD/10 users).
  • Co Confluence neumí: vlastnosti pro tisk (záhlaví, zápatí, poznámky pod čarou); víceúrovňové seznamy jejichž součástí jsou nadpisy.

Zkušenosti s podporou Atlassian

  1. Po delší době práce s některými projekty, jsem potřeboval provést exporty ticketů abych s nimi mohl pracovat přehledněji v Excelu. JIRA nabízí export do HTML a XLS. Pak jsem s překvapením zjistil, že export do Excelu je fiktivní … nejedná se o skutečný export dat do nativního formátu Microsoft Office, ale o export do HTML souboru, který má příponu souboru XLS. Zkušenost se supportem byl takový zvlášní, buď to bylo mou angličtinou, nebo neochotou, či neznalostí na straně supportu. Snaha vysvětlit že export dat není nativní ale fiktivní se nesetkala s pochopením. V podstatě jsem byl odpálkován s tím, že sice možná formát dat není nativní, ale soubor otevřít v Excelu jde … Moc vysokou prioritu tento problém u nich nemá, viz 4 roky nevyřízený support ticket JRA-27567. Správnou připomínkou v komentářích je, že uživatelé s velmi vysokou úrovní zabezpečení Microsoft Office si takovýto „sešit Excelu“ neotevřou. Jinak ale mohu říci, že podpora byla rychlá a i rychle reagovala na moje připomínky. Uvidíme příště.

Poznámky k aktualizaci článku

28.3.2016: Podpora agilního řízení projektů je již zahrnuta v JIRA Software a JIRA Core; Přidána zkušenost s technickou podporou.

0 Responses to “Praktické zkušenosti s Atlassian JIRA a Confluence (aktualizováno)”


  • No Comments

Leave a Reply


%d blogerům se to líbí: