Microsoft 365: Změna emailové adresy a jak se to projevuje v praxi z pohledu uživatele

Při změně emailové adresy uživateli ve službě Microsoft 365 občas dochází k nedorozuměním, protože proces je v některých krocích zdlouhavější. Bude proto lepší si popsat jak to celé funguje v praxi.

Změna emailové adresy se projevuje nejčastěji u žen, typicky poté co se vdají. Jak tento proces probíhá z pohledu uživatele?

Máme modelovou uživatelku, jmenuje se Jana Smutná, vdá se a bude se jmenovat Jana Veselá. Stávající email je tedy [email protected] a nový email je [email protected].

 

 

Pokud je uživateli oznámeno vyřízení požadavku na změnu emailu, probíhá vše z pohledu uživatele následně v těchto krocích:

Při požadavku na přejmenování emailu je tento požadavek vyřízen ihned. Uživatel získá novou adresu jako Primary SMTP Email, a stará je zachována jako SMTP Alias. Tím se zajistí, že emaily se budou doručovat na novou i starou adresu. Uživatel může odpovídat jen z nové adresy. Ověřit si tuto změnu může okamžitě v Outlook Web Access (Outlook na webu), tedy na adrese outlook.com.

V případě, že uživatel má přihlašovací účet Entra ID (UPN, User Principal Name) a Primary SMTP Email stejnou adresu, po několika hodinách bude donucen se znova přihlásit skrze nový účet. V případě, že přihlašovací účet Entra ID je odlišný oproti Primary SMTP Email, opětovné přihlášení nebude požadováno.

V aplikaci Outlook se změna názvu schránky projeví do několika hodin, ale i když se ukazuje uživateli stará emailová adresa, odpovídá ve skutečnosti již z nové emailové adresy. Změna adresy se projeví do několika hodin, případně stačí aplikaci Outlook vypnout a opětovně spustit.

V globálním seznamu adres (Global Adress List, GAL) v aplikaci Outlook se změna projeví až následující den po provedené změně emailu (změny se zpracovávají v noci).

 

 

Jak vidíte, pokud používáte webový Outlook, většina změn se projeví ihned, pokud používáte desktopovou aplikaci Outlook, změny trvají několik hodin i když fakticky se změny provedly ihned. Změna v globálním seznamu adres (GAL) se projeví vždy až následující den.

Michal Zobec

Michal Zobec Senior IT Consultant, Project Manager ZOBEC Consulting

Nechte vzkaz