Vynucování podmínek licenční smlouvy ke hře v praxi – ban za cheatování ve StarCraft II (singleplay) – aktualizováno

Většina hráčů a uživatelů počítačů netuší že jejich software
mohou používat za určitých podmínek a že někteří výrobci si kladou
různá omezení. Nejznámější je OEM licencování software od Microsoftu
(licence software je svázaná s hardwarem). Hry však také mají různé
licenční podmínky. Například u Bethesdy je celkem známo že všechny
addony jsou ve vlastnictví Bethesdy a není možné je ani prodávat přestože
se nikdy na jejich vývoji nijak nepodílela. Přísné podmínky má také
Blizzard na své síti Battle.Net. Tím krotí chování hráčů svých her.
Překvapivé ale je nové zjištění – BAN na svůj účet můžete dostat
nejen za podvádění během hry po síti ale také při hře single player
kampaně. 

Uživatel cheateru Cheat Happens používal trainer při hře pro jednoho
hráče ve hre StarCraft II a od Blizzardu mu přišel mail s oznámením BANu
na 14 dnů (336 hodin) za porušení licenčních podmínek, které mimochodem
zakazují jakékoli neautorizované mody, či hacky.

Moc zajímavý je také rozbor licenční smlouvy kde se mimojiné píše že
Blizzard může v podstatě kdykoli i bez oznámení zrušit
Battle.Net účet.

Všechny podrobnosti se dočtete v moc pěkném článku na blogu
Illumination.

Odkazy

Aktualizace: Blizzard
žaluje hackery StarCraftu II
na Tiscali Games (Games.cz)

michal zobec

Michal Zobec Senior IT Consultant, Project Manager ZOBEC Consulting