TES 3 Morrowind Czech: Plány s češtinou do budoucna

V tomto článku se zaměřím na plány týkající se češtiny pro Morrowind. V článku se dozvíte, co vše můžete očekávat a v jakém pořadí. Článek bude (doufám) průběžně aktualizován a bude částečně
suplovat roli dokumentace k češtině.

Předběžný plán pro češtinu

Podpora pro Steam.

Nejedná se vlastně o nějakou formální změnu. Změní se pouze instalátor. Instalátor nově bude podporovat detekci hry koupené skrze Steam.Instalátor také již nebude obsahovat upravené spustitelné soubory hry (nebo jejich patchy). Je to z právních důvodů (jakékoli úpravy programového kódu jsou nelegální).

 

Podpora pro pluginy, alespoň některé

Rádi bychom zavedli podporu minimálně pro grafické pluginy, pokud to bude možné. Nejčastějšími dotazy, či požadavky jsou, zda je možné hrát Morrowind česky spolu s různými pluginy. Oficiálně náš překlad nepodporuje žádný jiný plugin třetí strany, hru v češtině musíte hrát jen v originální hře bez dalších jiných rozšíření/úprav. Jak jsem již popisoval, je to z důvodu aktuálního technického řešení. Nicméně, pokud to bude jen trochu možné, zvážíme možnost přidání podpory alespoň pro vybrané grafické pluginy.

Na toto téma máme v plánu provést i průzkum o jaké pluginy byste stáli a následně pak implementujeme podporu pro ty nejméně pracné pluginy. Bude to pak možná vyžadovat dodávání balíku překladu s kompatibilními pluginy, aby byla jistota, že vše bude funkční.

Tento odstavec bude asi velmi brzo aktualizován až zjistíme nové skutečnosti na toto téma.

 

 

Opravit chyby v překladu.

Opravit nahlášené chyby v překladu. Jisté chyby očekáváme v Bloodmoonu, protože ten podle mne není tak důkladně projetý jako originální hra a první datadisk Tribunal.

 

Lepší organizace hlášených chyb.

 

Po mnoha zkušenostech s podporou překladu (pro Morrowind a Oblivion) a především po praktických zkušenostech s komerčními projekty chci zavést mnohem lepší systém hlášení, evidence a správy chyb v překladu. Pro tyto účely využijeme buď vlastní systém (pokud se stihne jeho vývoj), nebo jiný existující systém pro evidenci chyb (ticket/bug tracking software). V této fázi jsme bohužel závislí na uživatelích, kteří nám nahlásí chyby a dodají především kvalitní podklady pro identifikaci chyby. Velmi často se stávalo, že nahlášená chyba byla nic neříkající, nebyl dodán screenshot, uložená pozice, nebo obojí. V takovém případě by se nám hodily nějaké křišťálové koule, které je zatím velký nedostatek a tak nejsme schopni zjistit co tím autor myslel …

 

 

TES 3 Morrowind Czech – rozcestník

  1. TES 3 Morrowind Czech: Historie češtiny pro Morrowind
  2. TES 3 Morrowind Czech: Co od češtiny můžete očekávat a co ne
  3. TES 3 Morrowind Czech: Plány s češtinou do budoucna
  4. TES 3 Morrowind Czech: Aktuální stav češtiny pro Steam

Oznámení o možných budoucích aktualizací tohoto článku

Pokud se v průběhu vývoje zjistí zásadní změna, která by měla nějak ovlivnit překlad, budu se snažit všechny články o překladu aktualizovat, takže byste měli vždy číst aktuální informace o tomto překladu. Pokud si myslíte, že tomu tak není, dejte mi prosím vědět do komentářů u příslušného článku.

 

Michal Zobec

Michal Zobec Senior IT Consultant, Project Manager ZOBEC Consulting

Komentáře nejsou povoleny.