Nefunguje vám internetové bankovnictví u ČSOB?

Pokud máte účet u ČeskoSlovenské Obchodní Banky (ČSOB), může se vám stát že jejich elektronické bankovnictví nějak přestalo fungovat. Jestliže stránky na adrese www.csob.cz normálně fungují a teprve po klepnutí na přihlášení **ČSOB InternetBanking 24** nebo **ČSOB BusinessBanking 24** vám prohlížeč *Aplikace Internet Explorer nemůže zobrazit tuto webovou stránku* a totéž nefunguje ani v prohlížečích Google Chrome a v Mozilla Firefox je řešení problému jednoduché.

[singlepic id=169 w=320 h=240 float=]

ČSOB totiž používá pro šifrování certifikáty služby u První Certifikační Autority (I. CA), která vydává vlastní certifikáty. Tyto certifikáty nejsou ve výchozí instalaci obsaženy v žádném ze současných operačních systémů Microsoft Windows a tím vzniká kámen úrazu. Bez platného kořenového certifikátu (Root Certificate) není možné ověřit identitu webu.

[singlepic id=167 w=320 h=240 float=]

Váš problém tedy vyřešíte tím že si stáhnete ze stránek aktuální verzi kořenových certifikátů, nainstalujete a všechny šlužby ČSOB jsou funkční.

[singlepic id=168 w=320 h=240 float=]

##Odkazy
– „Kořenové certifikáty I.CA“:http://www.ica.cz/cz/menu/23/prace-s-certifikaty/korenove-certifikaty-i-ca/
– „Přímý odkaz na instalátor všech aktuálních kořenových certifikátů I.CA“:http://www.ica.cz/userdata/pages/4/ica_root.zip

2 Responses to “Nefunguje vám internetové bankovnictví u ČSOB?”


Leave a Reply


%d blogerům se to líbí: