Divné zkušenosti s Vodafone Martina Hassmana

Se zajímavým případem chování operátorů Vodafone se setkal bloger Martin Hassman:

Včera mi telefonoval pán z Vodafone. Tedy aspoň se představil jako pán z Vodafone. Zda z Vodafone skutečně byl, to nevím, já viděl jen mně neznámé telefonní číslo.

Nabízel mi optimalizaci mých telefonních nákladů. Obvykle takové hovory odmítám, ale měl jsem zrovna pár minut, tak jsem mu chtěl dát šanci. Jakmile mi vysvětlil, co pro mě může udělat, požádal mě o mé heslo pro spojení s operátorem.

„Jaké heslo?“ podivil jsem se. A hned mi bylo vysvětleno, že se jedná o stejné heslo, které zadávám při přihlášení do internetové samoobsluhy. To jsem se zarazil. Odmítl jsem heslo nahlásit s tím, že své heslo přeci nebudu předávat neznámé osobě (navíc, nebyl jsem si jistý, zda dotyčný člověk byl skutečně pracovník Vodafone nebo nějaký podvodník).

Člověk na druhém konci mě ovšem ujistil, že mé heslo potřebuje, protože si musí ověřit, že jsem ta osoba, které volá. Nezbylo mi, než se s ním rozloučit, a hovor jsem ukončil.

Více v článku Vodafone používá nebezpečné praktiky. Nebo je to snad phishing po telefonu?

0 Responses to “Divné zkušenosti s Vodafone Martina Hassmana”


  • No Comments

Leave a Reply